niedziela, 12 listopada 2017

Crostini z figami, dyniową ricottą i dynią w syropie cynamonowym

Crostini z figami, dyniową ricottą i dynią w syropie cynamonowym

Crostini with figs, pumpkin seed ricotta and pumpkin in cinnamon syrup, for English scroll down


J. zawsze dziwi się, skąd ja mam tyle siły i chęci, żeby na śniadanie robić coś więcej niż jajecznicę. Dla mnie śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem i nigdy nie zastanawiałam się nad tym, że coś mi zajmie więcej czasu, jeśli chodzi o przygotowanie. Oczywiście, kiedy tego czasu nie mam, planuje śniadanie w inny sposób, ale gdy mam wolny poranek lubię zrobić coś "lepszego".
Tym razem padło na crostini, bo już od dłuższego czasu chodził mi pewien pomysł po głowie. Wszystko zaczęło się od dyni w syropie cynamonowym. Najpierw chciałam zrobić naleśniki, ale potem przyszedł pomysł na crostini.
Muszę przyznać, że smak jest bardzo ciekawy, przede wszystkim przez pastę z pestek dyni, którą przywiozłam z Chorwacji. Ma tan intensywny smak, że wystarczy odrobina, ale dla mnie ten dodatek świetnie podkręca smak każdego dania.
Koniecznie spróbujcie!:)

Crostini z figami, dyniową ricotta i dynią w syropie cynamonowym
ok 10sztuk

składniki:
- 250 g ricotty
- 2 łyżeczki pasty z pestek dyni
- 3 duże figi
- 1 bagietka
- ok 250 g dyni
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- 70 g cukru
- woda
- 2 łyżki masła

Dynię pokroić w kostkę, dodać razem z cukrem i cynamonem do garnuszka i zalać wodą do przykrycia. Gotować na małym ogniu aż syrop będzie gęsty a dynia miękka- ok 20 minut.
Piekarnik nastawić na 200 C.- grzanie góra-dół.
Bagietkę pokroić pod kątem na mniejsze kawałki. Każdą stronę posmarować masłem. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec ok 5-7 minut aż będą chrupiące.
Figi pokroić w plasterki, ricottę połączyć z pastą z pestek dyni.
Na crostini położyć figi, następnie ricottę i dynię w syropie. Podawać od razu.
Smacznego!

Crostini with figs, pumpkin seed ricotta and pumpkin in cinnamon syrup
about 10 portions

ingredients:
- 250 g ricotta cheese
- 2 teaspoons pumpkin seed paste
- 3 big figs
- 1 baguette
- 250 g pumpkin
- 1/4 teaspoon cinnamon
- 70 g sugar
- 2 tablespoons butter
- water

Cut pumpkin into cubes and add with sugar and cinnamon into a pot. Pour water and cover pumpkin. Cook on low heat until pumpkin has been tender and syrup thick.
Preheat oven to 200 C.
Cut baguette into smaller pieces with nice angle. Spread butter over each side of slices. Add to the preheated oven and bake 5-7 minutes until crispy.
Cut figs into slices and combine ricotta with pumpkin seed paste.
Add figs on the crostini, next put ricotta and top with pumpkin in cinnamon syrup.
Enjoy!





1 komentarz:

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...